• INVENTAR LA NACIO: CULTURA I DISCURSOS NACIONALS A L'ESPANYA CONTEMPORANIA

    CULTURA I DISCURSOS NACIONALS A L'ESPANYA CONTEMPORÀNIA

    ARCHILES CARDONA, FERRAN (ED.) AFERS, S.L., EDITORIAL Ref. 9788416260324 Altres llibres de la col·lecció Altres llibres del mateix autor
    "Inventar la nació. Cultura i discursos nacionals a l'Espanya contemporània" és un recull de treballs realitzats per especialistes de sis universitats i camps acadèmics diversos com la història política, cultural, del turisme o la comunicació audiovisual. Es tracta d'investigacions basades en tesis ...
    Ancho: 210 cm Largo: 135 cm Peso: 250 gr
    Sense estoc
    19,00 €
  • Descripció

    • ISBN : 978-84-16260-32-4
    • Data d'edició : 01/11/2017
    • Any d'edició : 2017
    • Idioma : CATALA
    • Autors : ARCHILES CARDONA, FERRAN (ED.)
    • Nº de pàgines : 358
    • Coleccion : RECERCA I PENSAMENT,87
    • Nº de col·lecció : 87
    "Inventar la nació. Cultura i discursos nacionals a l'Espanya contemporània" és un recull de treballs realitzats per especialistes de sis universitats i camps acadèmics diversos com la història política, cultural, del turisme o la comunicació audiovisual. Es tracta d'investigacions basades en tesis doctorals i treballs acadèmics, on participen un bon nombre de joves investigadors. Des de la construcció nacional al segle XIX fins a l'esfera televisiva del segle XXI, el llibre aspira a obrir vies de reflexió i anàlisi sobre la invenció d'Espanya com a nació i els seus problemes encara no resolts.

    És possible parlar de «nacionalisme espanyol» o aquesta expressió encara és problemàtica? Com ha entès aquest nacionalisme la diversitat peninsular? Durant moltes dècades, quan l'estudi dels fenòmens nacionals i dels nacionalismes ja s'havia desenvolupat en el món acadèmic, l'expressió «nacionalisme espanyol» era vista amb suspicàcia, o simplement negada. El nacionalisme era un mal que patien els «altres», els nacionalismes «perifèrics» o alternatius. Els nacionalismes d'Estat sempre han negat les seues traces, han esborrat les seues empremtes i s'han presentat com a fórmules cíviques i constitucionals d'organització de la ciutadania, no com a discursos pròpiament nacionalistes. D'altra banda, la insistència en la debilitat o anomalia de la nació espanyola i del seu Estat ha portat els seus crítics a una notòria incomprensió d'un fenomen amb més capacitat d'acció del que podien sospitar. Des de fa dues dècades, però, aquest escenari ha canviat considerablement i, almenys en el món acadèmic, l'estudi del nacionalisme espanyol ja compta amb uns resultats sòlids, per bé que estem lluny d'haver esgotat les possibilitats d'anàlisi i, encara més, d'haver difós socialment aquests coneixements. Inventar la nació. Cultura i discursos nacionals a l'Espanya contemporània se situa en aquest solc i posa a l'abast del lector un conjunt de reflexions que incideixen en dimensions polítiques i culturals de l'estudi de la nació i el nacionalisme espanyols.

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.