• NEOCONSERVADORISME AMERICA, EL

    LURI, GREGORIO ANGLE EDITORIAL Ref. 9788496521193 Altres llibres de la col·lecció Altres llibres del mateix autor
    «Un nou fantasma recorre el món. És el fantasma del neoconservadorisme. Totes les forces de la vella Europa s?han unit en santa aliança per lluitar contra aquest fantasma». Després d?aquest inici irònic, i defugint aproximacions simplistes i posicionaments ideològics reduccionistes, l?autor d?aquest...
    Ancho: 130 cm Largo: 170 cm Peso: 250 gr
    Sense estoc
    8,80 €
  • Descripció

    • ISBN : 978-84-96521-19-3
    • Data d'edició : 01/05/2006
    • Any d'edició : 2006
    • Idioma : CATALA
    • Autors : LURI, GREGORIO
    • Nº de pàgines : 96
    • Coleccion : IDEES
    • Nº de col·lecció : 13
    «Un nou fantasma recorre el món. És el fantasma del neoconservadorisme. Totes les forces de la vella Europa s?han unit en santa aliança per lluitar contra aquest fantasma». Després d?aquest inici irònic, i defugint aproximacions simplistes i posicionaments ideològics reduccionistes, l?autor d?aquest magnífic i estimulant assaig analitza l?atzarós recorregut intel·lectual dels neoconservadors americans o «neocons», des de Trotski a Allan Bloom passant per Leo Strauss i Carl Schmitt.

    Els neoconservadors no han aparegut arran de l?elecció de George W. Bush o de la segona guerra del Golf, sinó que tenen els seus orígens en els cercles trotskistes novaiorquesos dels anys trenta. El que avui anomenem «neoconservadorisme» és, doncs, un moviment polític de perfils difosos, format per generacions diferents ?lligades entre si per la figura de Ronald Reagan? que van viure experiències polítiques molt diverses, des de l?antiestalinisme i el New Deal, fins a la caiguda del mur de Berlín i l?11-S.

    Els «neocons» estan units al voltant d?un credo fonamentat en aspectes com ara la necessària sintonia entre objectius morals i interessos fonamentals de la nació; la recuperació de les virtuts tradicionals i dels valors morals; l?apropiació política del «born-again»; la seva fèrria oposició al multiculturalisme; la desconfiança cap a les institucionals internacionals; un exercici de l?hegemonia nord-americana que recorda el concepte gramscià i una confiança cega en la superioritat moral dels Estats Units.

    En definitiva, aquest text ?mereixedor del Premi IDEES d?Assaig Breu 2005? és un assaig brillant, ben documentat, desapassionat però apassionant que ens ofereix algunes pistes imprescindibles per a entendre un dels corrents polític i intel·lectual més influent i controvertit del nostre temps.



    Gregorio Luri

    (Azagra, Navarra, 1955) és doctor en Filosofia per la Universitat de Barcelona, treballa com a professor de Filosofia en un institut de batxillerat. Ha publicat, entre d?altres, L?aventura d?una ciutat (Grijalbo, 1991), El proceso de Sócrates (Trotta, 1998), Prometeos. Biografía de un mito (Trotta, 2002). Amb Esbós del vol de l?àliga (Columna, 1998), va guanyar el Premi de Poesia «L?Espurna del Clot» de 1998.

    En aquesta mateixa col·lecció ha publicat al 2004 El criteri perdut, obra que va rebre una menció especial del jurat del Premi IDEES d?Assaig Breu en l?edició de 2003.

Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.

política de cookies

Essencials

Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.


Personalització

Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.


Anàlisi

Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.


Marketing

Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.