SEGONA EDICIÓPremi Lupa d'or atorgat per la Societat Catalana de SociolingüísticaUna guia de conducta per a viure en catalàUn llibre per fer servir amb normalitat la llengua catalana sense haver de patir per fer-hoCatalanoparlants que canvien de llengua quan algú que parla castellà s?incorpora a la ...
Ancho:
145
cm
Largo:
230
cm
Peso:
250 gr
Sense estoc
16,50 €
Descripció
ISBN :978-84-15002-07-9
Data d'edició :01/06/2010
Any d'edició :2010
Idioma :CATALA
Autors :SUAY, FERRAN; SANGINES, GEMMA
Nº de pàgines :176
Coleccion :EL FIL D'ARIADNA
Nº de col·lecció :40
SEGONA EDICIÓ
Premi Lupa d'or atorgat per la Societat Catalana de Sociolingüística
Una guia de conducta per a viure en català
Un llibre per fer servir amb normalitat la llengua catalana sense haver de patir per fer-ho
Catalanoparlants que canvien de llengua quan algú que parla castellà s?incorpora a la conversa; nou¬vinguts que aprenen català però que se senten menyspreats perquè tothom se n?estranya i se?ls adreça d?entrada en castellà; catalans ?cremats? de demanar als operadors telefònics que els atenguin en la seva llengua; gent arribada a Catalunya des d?altres indrets fa dècades i que no es llancen a parlar la llengua pròpia del país per ?vergonya?...
Aquestes i moltes altres situacions lingüístiques, totes reals, apareixen en aquest llibre. Experiències més o menys estressants, causades per la situació de minorització de la llengua catalana. Els psicòlegs Ferran Suay i Gemma Sanginés, amb àmplia experiència en organització de Tallers per la Llengua, descriuen i analitzen aquestes situacions, que fins ara només tractava la filologia o la sociolingüística, en treuen conclusions i, des de la psicologia social, ens ofereixen pautes sobre com actuar per afavorir l?ús del català d?una manera còmoda.
Una guia pràctica que dóna consells lògics i realitzables sobre com millorar la nostra conducta lingüística, eliminar prejudicis, aprendre a viure en català sense traumes i, de passada, contribuir a l?avenç social de la llengua.
Ferran Suay i Lerma (València, 1959)
Des de 1990 és professor de Psicobiologia a la Universitat de València, amb una línia d?investigació centrada en les respostes dels éssers humans a diversos tipus de situacions estressants, com competicions esportives, parlar en públic o expressar-se en una llengua minoritzada.
És membre de l?Institut de Política Lingüística d?Acció Cultural del País Valencià, un dels fundadors de la Societat Valenciana de Psicologia, i president de Tallers per la Llengua.
Gemma Sanginés Sáiz (Bilbao, 1970)
És llicenciada en Psicologia i Màster en Teràpia de conducta i en Psicologia de l?esport. A banda de la seva ciutat natal, ha viscut a Salamanca i a Plasencia. Abans de traslladar-se a València, va aprendre el català llegint novel·les i parlant per telèfon. En la seva condició de parlant nouvinguda ha tingut ocasió d?observar i experimentar ?des d?una perspectiva privilegiada? les curioses característiques dels catalanoparlants. Actualment exerceix com a psicòloga a València i forma part del Gabinet de Suport a l?Esportista de la Universitat de València.
És membre de la Societat Valenciana de Psicologia, i de Tallers per la Llengua.
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisi
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.