"Al marge de vanguardies, truculències i formalismes, es produeix al llarg dels 90 el sorgiment de la "nova escriptura de la realitat", en el que la història en majúscula es rescriu en miniatures quotidianes en el llenguatge de les passions humanes. (...) La principal representant d'aquest moviment és Chi Li (1957). Entre les seves obres destaca Trista vida que descriu la jornada ordinària d'un home casat, que dorm unes quatre o cinc hores, que fa cues per tot, suporta al seu cap... No estem davant d'un retrat èpic de l'obrer sacrificat que exaltava el maoísme, sinó davant de la constatació d'una vida insignificant, a la que no es vol donar més significat del que té."MANEL OLLÉ, professor d'Estudis d'Àsia Oriental la Universitat Pompeu Fabra.
"Trista vida ens llança "les cent flores" amb una prosa subtil, tràgicament irònica. Chi Li: una Ventafocs envoltada entre ombres xineses."ANDRÉ CLAVEL, L'EXPRESS Livres
Aquesta és la història d'un dia cualsevol a la vida de Yin Jiahou, un treballador de la industria metalúrgica de Wuan. La virtut principal d'aquesta novel·la, escrita amb gran sensibilitat i sutilesa, és la seva absoluta actualitat, allunyada de l'exaltació comunista al treballador.
El protagonista i la seva familia viuen a una gran ciutat industrial al sud de la China, capital de la provincia de Hubei. Un dia de finals de maig, Yin Jiahou es lleva a les 5 del matí al seu minúscol apartament i comença el llarg camí cap a la fábrica: cues, autobusos, el transbordador que travessa el riu Yangtsé... De nit, un cop superats els problemas de la feina i els fantasmes del present i del passat, torna a casa on l'espera la seva esposa. La monotonía de la seva vida es trencarà quan descobreix que la seva familia ha d'abandonar la casa on han viscut fins ara.
La delicadesa literaria de Chi Li aconsegueix transportar-nos a un món tan llunyà com proper, doncs la vida gris d'un personatge anodí en un dia cualsevol, no deixa de ser una metàfora de la soletat i la incomunicació. És en aquest sentit que la mirada de Chi Li (carregada d'ironía sota un estil auster) dota a aquesta historia i al seu personatje, d'una càrrega emocional que aconsegueix encomiar la realitat d'una vida trista.