Premi d'assaig breu IRLA 2010Arguments per al debat sobre la independència de CatalunyaLa independència ha estat un procés polític molt freqüent en els darrers 50 anys. Les Nacions Unides, per exemple, han passat de 51 estats membres a 192. Paradoxalment, la independència es titlla sovint com una op...
Ancho:
145
cm
Largo:
230
cm
Peso:
250 gr
Sense estoc
16,00 €
Descripció
ISBN :978-84-15002-22-2
Data d'edició :01/06/2010
Any d'edició :2010
Idioma :CATALA
Autors :ILLA, ORIOL
Nº de pàgines :136
Coleccion :EL FIL D'ARIADNA
Nº de col·lecció :41
Premi d'assaig breu IRLA 2010
Arguments per al debat sobre la independència de Catalunya
La independència ha estat un procés polític molt freqüent en els darrers 50 anys. Les Nacions Unides, per exemple, han passat de 51 estats membres a 192. Paradoxalment, la independència es titlla sovint com una opció que, en un món global, va contra els signes dels temps, dibuixant-la com una quimera pueril, i el seu debat encara genera tabús, prejudicis i tòpics.
Però tot indica que es continuaran creant nous estats. Igual que en els segles XIX i XX els grans imperis es van desintegrar en diversos estats, al llarg del segle XXI altres nacions culminaran les seves aspiracions per incorporar-se a la comunitat internacional, fent-ho íntegrament per la via política i democràticament, des de les institucions polítiques.
A nivell internacional Catalunya és present ja en aquest debat de les futures noves independències. Que el temps corri a favor o no de la independència depèn només de la voluntat, l'habilitat i la perseverança dels catalans.
Aquesta obra explica com l'independentisme és avui una alternativa versemblant, capaç d'integrar un espectre prou plural de la societat catalana i de sobrepassar el llindar de la utopia per ser una proposta absolutament realitzable. I ho fa desgranant les dificultats, però també les oportunitats i fortaleses de què gaudeix Catalunya per esdevenir un nou estat reconegut per la resta del món.
Independentisme català. Entre el símbol i la institució ha guanyat ex-aequo el Premi d'assaig breu IRLA 2010 que atorga la Fundació Josep Irla. Una obra consistent, crítica i d'actualitat, que respon amb rigor i arguments al viu debat sobre la independència de Catalunya.
Oriol Illa i Garcia
Nascut a Barcelona el 1973, és llicenciat en Ciències Polítiques (UAB), Màster en Direcció Financera (UPF) i en Alta Funció Directiva (Escola d'Administració Pública de Catalunya); membre del Seminari de Filosofia Política de la UB; coautor del llibre Objecció; la revolta pacifista; vicepresident de la Fundació Francesc Ferrer i Guàrdia i membre del consell de redacció de la revista Espai de Llibertat.
Va ser president del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya entre el 2001 i el 2003 i impulsor del Festival Mundial de la Joventut celebrat a Barcelona el 2004. Va presidir Acció Escolta de Catalunya (2004-2005) i fou membre de la Permanent del Moviment per la Pau-Associació d'Objectors de Consciència entre el 1996 i el 2000.
Entrevista a l'Avui
Aquest lloc web emmagatzema dades com galetes per habilitar la funcionalitat necessària de el lloc, inclosos anàlisi i personalització. Podeu canviar la seva configuració en qualsevol moment o acceptar els paràmetres per defecte.
Les galetes necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a àrees segures de la pàgina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes galetes.
Personalització
Les galetes de personalització permeten a la pàgina web recordar informació que canvia la forma en què la pàgina es comporta o l'aspecte que té, com el seu idioma preferit o la regió en la qual vostè es troba.
Anàlisi
Les galetes estadístiques ajuden als propietaris de pàgines web a comprendre com interactuen els visitants amb les pàgines web reunint i proporcionant informació de forma anònima.
Marketing
Les galetes de màrqueting s'utilitzen per rastrejar als visitants en les pàgines web. La intenció és mostrar anuncis rellevants i atractius per a l'usuari individual, i per tant, més valuosos per als editors i tercers anunciants.